Isnin, 2 Oktober 2017

Bagaimana untuk meningkatkan 'Good Vibes' dalam tubuh anda


Apakah 'good vibes'? Getaran yang baik?

Hai, saya Sha, ya saya sudah kembali. Maaf sekiranya post kali ini menggunakan perkataan-perkataan yg agak skema. InsyaAllah, Sha cuba sedaya upaya sampaikan perkara penting yg Sha belajar tentang kehidupan dekat korang supaya korang boleh apply dalam hidup dan menikmati kehidupan yg lebih indah, bahagia dan mendekati dan mengenali yang Maha Esa, yang menciptakan kita serta yg di langit dan di bumi.


Getaran baik bermakna anda berada dalam keadaan mental yang sihat, di mana anda mempunyai aliran, keyakinan dan aura positif melalui urat-urat anda. Ha hambek. Cuba bayang aliran positif dan hebat mengalir dalam darah anda. Apa perasaanya?

Apabila anda mempunyai getaran yang baik, anda diperhati, dihampiri dan dipilih menjadi lebih mudah. Apabila anda mempunyai 'good vibes', anda akan mendapati bahawa gadis-gadis (mahupun jejaka2) mula memeriksa anda lebih banyak lagi. Tak kisah dari segi di-stalk di Instagram, Facebook dan diperhati di dalam kelas.

Orang ramai umumnya tertarik kepada orang yang kelihatan seperti mereka berseronok dengan hidup mereka, menikmati kehidupan dan tidak mengambil perkara terlalu serius. Malangnya lelaki biasanya agak membosankan, (perempuan jarang sekali mengalami masalah ini kerana mereka mengamalkan gaya hidup sentiasa ingin menjadi cantik, ye dok?!) jadi apabila gadis bertemu dengan seorang lelaki yang suka bergembira, bersenang-senang dan positif mereka ingin menikmati hidup bersamanya. Mereka mahu sebahagian daripada apa yang dia ada. Gadis-gadis ingin menjadi cermin getaran anda.

Seseorang yang mempunyai 'good vibes' yg kuat adalah pada dasarnya seseorang yang memberi dan menimbulkan emosi positif kepada orang lain, berbanding seseorang yang mengalirkan atau membuang tenaga dari orang. Pernah tak duduk dalam kelompok manusia, tiba-tiba tenaga anda 'kong'. Kepenatan.

18 Cara untuk meningkatkan vibe anda


1. MenjadaLatihan hebat, setiap kali anda merasakan pergi berenang atau berjoging sama ada sendirian atau bersama kawan. Latihan hebat untuk membunuh kebimbangan dan kemurungan. Seperti kata Tony Robbins, 'gerakan mewujudkan emosi'.2. Mula bercakap ASAPMula berbincang dengan seseorang dengan segera, jangan tunggu lebih daripada lima minit untuk memulakan perbualan. Ia tidak perlu menjadi perbualan, anda hanya boleh memberi mereka pujian yang cepat, memberitahu mereka 'mempunyai hari yang baik' dan kemudian berjalan di luar. Semakin lama anda menunggu lebih sukar untuk membina getaran sosial yang positif. Anda boleh memulakan perbualan dengan sesiapa sahaja, wanita atau lelaki tidak kira, pada tahap awal ini anda tidak semestinya berfokus pada hanya mengambil. Kuncinya adalah untuk memasuki mod cerewel secepat mungkin.3. Buat sesuatu yang agak gilaKadang-kadang apabila anda sedang memanaskan badan dan cuba membina getaran anda, anda mungkin mahu melakukan perkara-perkara dan melakukan sesuatu yang sedikit melampau pada mulanya untuk mendapatkan bola bergolek, tetapi kemudian menurunkan keamatan itu.4. Dapatkan sedikit siangKeluar rumah, atau sekurang-kurangnya membuka langsir sebaik sahaja anda bangun. Hanya 20 minit pendedahan matahari sehari meningkatkan mood anda dan mengurangkan kebimbangan dan kemurungan.5. Dengar muzik yang bertambah baikKami dengan mudah dipengaruhi oleh apa yang kita dengar, mendengar jam-minit keseronokan cinta yang menyedihkan akan dengan cepat membuat anda berasa tertekan dan lemah. Sebaliknya taburkan kesesakan tempo kegemaran anda yang akan memotivasi anda