Ahad, 18 Ogos 2013

Celebrate Raya bersama semua pelajar AED

EiDEA Celebration at SMAWP 2, CFS IIUM

Hello. Selamat Sejahtera keatas kamu.
New update of my life! now i'm officially the junior of International Islamic University Malaysia.
Mula-mula menjejakkan kaki ke tapak foundation ni, aku meluru terus masuk ke bilik.
sambil menikmati udara segar Petaling Jaya, aku tolak tingkat bilik slow2.
perghhhh aku budak UIA ooohhh !!!
"hai IIUM, i'm here!" *kata-kata perasmian yang diajar sorg senior dalam blog dia*
"Islamic University"
'islamik'?rase semacam je bila diulang suarakan. layakkah aku jadi salah seorang yg hidup dalam dunia islam? mampukah aku sebagai pelajar UIA jaga betul2 maruah islam tu? bolehkah aku berubah betul2 tanpa unsur2 tak matang yg menyebabkan aku terpesong drinya? bole tk aku duduk taraf yg tinggi di sisi Allah?

Semua jawapan tu aku sendiri tk pasti jawapannya. Tapi aku ade terbaca satu entri yg meyakinkan aku jawapannya ialah "yaa..."
"nak tahu diri kita ni macam mana... tengok orang sekeliling kita.."

Dekat tapak foundation ni, aku agak aktif. dan dengan bangganya aku adalah salah seorang komiti rasmi Promotion&publication.*gaya bangga diri* mula-mula bangga diri la, bila nak jalankan tanggungjawab tu aku rase tunggang terbalik hidup ni. Baju tak terkemas, kertas2 kerja berterabur, kepala otak pun kadang-kadang jem, dan paling parah asyik rase nak mengamuk je. Btw, semangat aku ialah budak2 komiti sendiri. diorg sgt awesome; alia, ayuni, ibtisam, iwan, kak noo, afdzal, danial, ahli magis Fakrul, melyn, dll. Bila ade diorang aku rase happy, memandangkan aku bukan seorang yg mudah untuk senyum atau ketawa dengan ikhlas.

ni dia muka budak2 pubpro. the cutest one belah kiri atas berbaju biru is me. ketua kami yg brother tengah merangkap senior paling CRUEL. tapi bagi aku ade dua manusia yg cruel disitu termasuk baju kelabu kanan bawah. haha.

berbalik kepada sambutan hariraya dengan pelajar2 architecture. majlis ni kira majlis kedua kami. sebelum tu kami buat majlis berbuka puasa bersama anak yatim.

berikut antara gambar-gambar untuk tatapan anda :)

Semasa pendaftaran. "tunjuk tiket ya!!"
*mereka ni pelakon2 berbakat, masa ni majlis dah nak habis dah.

Persembahan awal. Lagu Hari Raya dengan tarian dari budak2 catering, ST, Pubpro dan lain2.

Tetamu2 kami. 166 org tetamu. Terima kasih sebab hadir ke majlis kami :')

Antara mereka yang menjayakan majlis.

Bro sam, our lecturer gave his short speech during the event.





Jom makan!

Komen dari mereka mengatakan makanan sedap. terima kasih buat Ibu Elyani yg sudi menjadi catering kami. memang sedap pun.





Catering. :)




King & Queen Of Raya.




Lepas majlis tamat. Komiti pula bergambar.


aku agak cemburu dgn gambar ni. berharap aku ade dlm tu.








p/s: Alhamdulillah semua berjalan lancar. Walau banyak cacat cela. Mengharapkan majlis yg lebih sempurna. InsyaAllah :)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan